بازدید 15481

 نحوه شرکت «مشمولان» و «سربازان» در راهپیمایی اربعین

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا توضیحاتی را درباره نحوه شرکت و حضور سربازان و مشمولان سربازی در راهپیمایی اربعین ارائه کرد.
کد خبر: ۱۱۸۸۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸ 16 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سردار تقی‌ مهری درباره نحوه دریافت مجوز خروج از کشور برای مشمولان خدمت سربازی برای شرکت در راهپیمایی اربعین گفت:‌ در مورد مشمولان سربازی این افراد شامل دو دسته می‌شوند. یکی مشمولان غایب که این‌ها باید تکلیف سربازی خود را مشخص کنند و مطابق مقررات تسهیلاتی به آنان ارائه نمی‌شود. پس اگر فردی دارای غیبت از سربازی باشد، امکان دریافت مجوز خروج از کشور و شرکت در راهپیمایی اربعین را نخواهد داشت.

وی ادامه داد:‌ دسته دوم افرادی هستند که دارای معافیت تحصیلی و ... هستند. همانطور که قبلا هم اعلام کردیم، مشمولان برای زیارت اربعین نیازی به گذاشتن وثیقه ندارند اما باید درخواست خود را در سامانه سازمان وظیفه عمومی ثبت کنند. برای ثبت درخواست متقاضیان باید به سامانه سخا یا پلیس من مراجعه کرده و مدارک خود را بارگذاری و درخواست خود را ثبت کنند.

مهری گفت: یکبار دیگر هم تاکید می‌کنم که تمام مشمولان که غیرغایب می‌توانند در صورتی که قصد سفر به عتبات و حضور در راهپیمایی اربعین را دارند، بدون پرداخت وثیقه برای خروج از کشور اقدام کنند. اما لازم است که حتما مجوز مربوطه را دریافت و درخواستشان را ثبت کنند، متاسفانه علیرغم آنکه بارها این موارد اعلام شده اما همچنان افرادی به مرزهای زمینی و هوایی مراجعه کرده‌اند که درخواست اینترنتی نداده بودند.
نحوه شرکت سربازان در راهپیمایی اربعین

وی درباره چگونگی شرکت سربازان درحال خدمت در راهپیمایی اربعین نیز گفت: سربازانی که در حین خدمت سربازی هستند یا در دستگاه‌های دولتی امریه هستند، می‌توانند از طریق یگان مربوطه درخواست خروج خود از کشور برای سفر به عراق و زیارت اربعین را ثبت کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا همچنین به دانشجویان دارای معافیت تحصیلی توصیه کرد که حتما مدارک مربوط به معافیت تحصیلی یا همان گواهی اشتغال به تحصیل خود را در سامانه سازمان وظیفه عمومی فراجا ثبت کنند، تا در فرآیند بررسی و صدور مجوز دچار مشکل نشوند. 

مهری درباره اینکه تاکنون چند نفر از سربازان و مشمولان سربازی مجوز حضور در مراسم اربعین را دریافت کرده‌اند، گفت: تاکنون 50 هزار مجوز صادر شده است و این روند ادامه دارد، اما توصیه ما این است که متقاضیان درخواست خود را به روزهای پایانی و ایام نزدیک اربعین موکول نکنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی